گ فو توآ یک هنر رزمی ایرانی است که بر تن و روان سالم‌تر تأکید می‌کند. این ورزش توسط ابراهیم میرزایی و با بهره‌گیری از تجربه وی در زمینه‌های رشته‌های مختلف رزمی و جنگ‌های چریکی، در سال۱۳۴۸ بنیان‌گذاری گردید.

گ فو توآ پس از گذراندن مراحل آزمایشی در باشگاه سرباز (پهلوی سابق) فعالیت رسمی خود را با تأسیس دانشکده انشاء تن و روان در سال ۱۳۵۲ آغاز نمود.

گ‌فو توآ دارای هفت مایگاه است که به غیر از مایگاه اول که به حرکات فیزیکی و فعالیت‌های بدنی می‌پردازد، بقیه به جنبه‌های علمی، عرفانی و پزشکی در خصوص تن و روان اشاره دارد این هنر رزمی براساس برخی سبک‌های شائولین گ فو، ابداع شده‌است

اصول اساسی گ فو توآ توسط ابراهیم میرزایی در کتابی به عنوان کاراته و ذن و فیلمی به نام یم می انتشار یافته‌است.

هم‌اکنون هزاران گ‌فو توآ کار در ایران و چندین کشور از جمله آمریکا، کانادا، هلند، ترکیه، آذربایجان، سوریه، لبنان، پاکستان، افغانستان، سوئد، هندوستان، بلژیک ،آلمان، فرانسه و چین و بلغارستان فعالیت می‌نمایند.

هفت مایگاه[ویرایش]

مایگاه یکم[ویرایش]

علم فیزیولوژی (فعالیت بدنی انسانی). جسم پایگاه تن که خاصیت جذب و درک آن بر اسرار هندسی و تولید انرژی و لمس امواج در آزمایشگاه عظیم بدن انسان است. فرهنگستان تن (گ فو توآ) متکی بر ۷۳۰۰۰ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل‌سازی نیروهای فیزیکی و فیزیولوژی بدن انسانی بر معادلات ریاضی و توان‌سازی تا مرز جنگاوری به کشت این دنیای ناشناخته همچون راز کهکشان تا ذره‌ای پیش رفته و در درک اسرار فیزیک انسانی در کاوشیم و در جهان بودها به زیباترین توان تن به ره آیین مهر بقاء به کوششیم.

مایگاه دوم[ویرایش]

انشاء پزشکی درکی بر احوال موجودات زنده و تفکری بر ارزیابی تن از طریق طب سوزنی علم الاعصاب (زدن سوزن به عصب‌ها) فیزیولوژی (ماده و انرژی) خاصیت فیزیکی و شیمیایی متکی بر محاسبات ریاضی بر بنیان کاوشی نو و ره گرایی در بازتاب جهان ماده (خاصیت جرمی) و روانگرایی (سرعت تا بی جرمی) بر روند آموزشی و اساس دانشکده ره نمودن است.

مایگاه سوم[ویرایش]

روانشناسی تکنولوژی رهنوردان اندیشه با کشفیات و فرضیات و ایجاد تحولات انسان را در امواج حیات حیران و سرنوشت و نابسامانی او را فرمان داده‌اند. این مایگاه رهنمونی به عصری هیجان زده و حل مشکل حال و آینده نوجوانان، جوانان، ن و مردان و اندیشه انسان را در نهایت سرعت تصویر جسم به درک فکر نگهبان نمودن است.

مایگاه چهارم[ویرایش]

فلسفه گرایی یا نگرش تفکرآمیز و پژوهشی در ورای شک و انکارو رسیدن به فراسوی مرزی که شکی منطقی ما را به قاطعیت راهبر شود و این تفکریست در جهان و در لحظات بینش زمان فاصله ایست از اندیشه انسان با طبیعت کیهان. این بیان انسان را در جهان بر آگاهی زیست پنهان، یکسان در درست اندیشدن و در بحر تفکر فرورفتن و ترسیم دریافت و درک را به نفس کشیدن تا به آرامش و روشن بینی در جهان رسیدن است.

مایگاه پنجم[ویرایش]

انشاء علوم، اندیشدن، استدلال و تفکر در محور علوم عالم از تولد تا تولد اندیشه‌ها، از طریق دانش زمان به درک حیات رسیدن است. درمایگاه پنجم از زبان علم بر محور فیزیک، شیمی، ریاضیات اندیشه انسان را پروریدن و وی را به‌طور بارور به جهان اسرارآمیز رهنمون کردن است.

مایگاه ششم[ویرایش]

روح و روان، روح فریاد اندیشه و در نتیجه گردهم نمایی تن و روان به ایجاد تفکر و تمرکز و گونه‌ای تبدیل ماده به حرکت جرم و تبدیل خاصیت انرژی از ماهیت به ذات و سلسله مجهولات راه پیمودن است. روح روان در نمودار اندیشه انسان و انسان شاهکار جهان و اندیشه جهان بینی انسان . . . . پس انسان در برترین توانایان علوم کیهان و هر انسان در زمان پس انسان به درک راز جهان و نمود بودن وی در بی پایان و این راز دانایان به دریافت بی زمان است.

مایگاه هفتم[ویرایش]

جهان مجهولات، فراتر از خویشتن پختگی فکر زمان در تفکری بی زمان. (فراتر از خویشتن) = به عالم پنهان و جهان معنا و به دنیای تفکرها رسیدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان آفرینش را پوییدن و راز هستی بخش را جوییدن است. (فراتر از خویشتن) = جهان تابش امواج و رابطه آن با سلسله اعصاب و بهره‌گیری از منبع انرژی حیات و در نهایت سرعت و اندیشه و خاصیت اندیشه در ماده به کنکاش کردن است. (فراتر از خویشتن) = به انشاء اسرار فیزیکی تن به ره‌آورد حالات و حرکات متکی بر ریاضیات و روانشناسی تکنولوژی علم گرایی، فلسفه گرایی، فیزیولوژی (پزشکی) و به روح روان رسیدن است.

[۲]

لباس[ویرایش]

گزارش چاپ شده از روند استقبال از گ‌فوتوآ در ایران در مجله دنیای ورزش، سال ۱۳۵۳

لباس "گ فو توآ" از استحکام و دوام زیادی برخوردار بوده و تأمین‌کننده میدان حرکتی دست، پا و تنه می‌باشد.

البته لباس سیاه رنگ بسیار زیبا و سهمگینی هم برای گ فو توآ یافت می‌شود که در واقع لباس رسمی این سبک کامل از رزم است که به آن کت می‌گویند. پیراهن ساده و معمولی که تمام قسمت‌های بدن را می‌پوشاند و از هدر رفتن انرژی بدن جلوگیری می‌کند، معمولاً از جنس نخ و الیاف طبیعی است تا عرق بدن را جذب کند.

کمر شلوار "گ فو توآ" چنان طراحی شده که از مهره‌های قوس کمری ستون مهره را محافظت می‌کند (درهنگام وارد شدن نیرو و فشارهای زیاد از لغزیدن مهره‌ها به روی هم وآسیب دیده گی آن‌ها جلوگیری می‌کند) و در قسمت مچ پا نیز شلوار گ‌فو، عضلات و زردپی‌ های مچ پا را محکم نگه می‌دارد و از آسیب دیدگی آن‌ها جلوگیری می‌کند.

رنگ لباس[ویرایش]

لباس گ فو، سیاه رنگ می‌باشد.

از نظر علمی رنگ سیاه انرژی را در خود جذب کرده و از هدر رفتن انرژی جلوگیری می‌کند. در گ فو سیاهی رنگ مقدسی می‌باشد؛ بدین منظور که رنگ سیاه در مقابل رنگ‌های دیگر مقاومت می‌کند و نفوذ هر گونه رنگ در آن بی‌اثر است. از نظر علمی رنگ سیاه نمی‌گذارد انرژی بدن که در اثر سوخت و ساز تولید می‌شود از دست برود و آن را در خود نگه می‌دارد و از پیری زودرس و خستگی و کوفتگی عضلات جلوگیری می‌کند.

[۳]

لباس قرمز[ویرایش]

بعد از دریافت شالبند سبز، همراه می تواند کت قرمز را به تن کند(شال بند سبز در خط سه اهدا میشود)

لباس سفید[ویرایش]

بعد از دریافت شالبند مشکی و رسیدن به درجه راهدان، رنگ کت به سفید تغییر می کند.

پس از رتبه ۷[ویرایش]

پس از رتبه ۷ شالبند مشکی و رسیدن به درجه جهانبان، کت می‌تواند دوباره به قرمز یا مشکی تغییر کند.

نکته[ویرایش]

۱_طبق آیین نامه، کت، فقط مشکی، قرمز و یا سفید بوده و کت خاکی نداریم.

۲_طبق آیین نامه، شلوار در تمام مراحل مشکی بوده و شلوار خاکی، قرمز و سفید نداریم.

شالبند[ویرایش]

شالبند سفید[ویرایش]

اولین شال گ فو توآ شال سفید به نشانه آمادگی و ورود به معبد انشاء برای خودسازی.

شالبند سبز[ویرایش]

دومین شال گ فو توآ شال شالبند سبز است یا روییدن در فضای فیزیکی.

شالبند قهوه‌ای[ویرایش]

سومین شال گ فو توا شالبند قهوه‌ای است که به معنی سوختن و کسب تجربه است.

شالبند مشکی[ویرایش]

چهارمین شال گ فو توآ شال مشکی یعنی عبور از مرز تاریکی‌ها و ابداع و تکامل تکنیک‌های گ فو توآ

شالبند سرخ[ویرایش]

پنجمین شال گ فو توآ شال سرخ ای یعنی سوختن در ورای نیروهای فیزیکی و رؤیایی در میدان‌های مبارزه؛ بستن شالبند سرخ فقط ویژه بنیانگذار توآ (پروفسور میرزایی) بوده و به منظور گرامی داشتن و سپاس از زحمات ایشان به کس دیگری اهدا نمی‌شود.

[۴]

خط‌ها[ویرایش]

خط ۱: آناتوآ[ویرایش]

آناتوآ به معنای تو مساوی من مساوی تو و تو مساوی من و من و تو به معنای شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان و گوهر بودگی انسان و کشف سلسله زمان و نفوذ به مرز دانایان و آگاهی به آزادی انسان، آناتوآ با ۵۱۵ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل‌سازی و خاصیت‌های هندسی و خلاف حرکت بدنی در مسیر عالم ذرات است. آنا در زبان ترکی به معنای مادر می‌باشد و آناتوا در گ فو به معنای مادر (پایه) توآ می‌باشد.

خط ۲: آتادو[ویرایش]

تادو به معنای اسرار خلقت است؛ اسرار خلقت یا هستی است یا نبرد به ترکیب نیستی است. آتادو با ۳۱۷ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل‌سازی و خاصیت‌های خلاف موجی به منظور برگردان عالم ذرات و اندیشه حیات است.

خط ۳: سوتو[ویرایش]

سوتو به (به سوی تو) معنای مرز دانایی و خروج از دایره خام عقلی و انهدام ترس از زندگی است. سوتو ۸۳۲ تکنیک و عکس‌العمل است.

خط ۴: سامسامائه[ویرایش]

سامسامائه به معنای کاوش است، به معنی آدمی چیست؟ انسان چیست؟ از چیست؟ تولد و آغاز و آغاز و تولد او هستی است یا نیستی یا هستی و نیستی او یکی است. گردیدن انسان به چیست؟ آیا تصورات انسان تا به امروز این چنین بوده‌است یا فرهنگ توآپذیری است، سامسامائه با ۵۰۱۱ تکنیک و ترکیب و عکس‌العمل‌سازی با رسیدگی به تن و روان است. به لحاظ فیزیکی تأکید این فرم بر توسعه ضربات و دفاع‌های دست در توآ است. استفاده از حالات متنوع ضربات دست نشان از آشنایی و تسلّط طراّح فرم بر سیستم‌های گوناگون گ فو دارد. دوران‌ها و پیچش‌های متعدد چه در مسیر حرکت و چه در تغییر محورها زیبایی خاصی به این فرم طولانی و پیچیده می‌دهد. اصرار بر اجرای قرینه محورها موجب توانمندی هر دو دست در اجرا حمله و دفاع می‌گردد. بخش مرکزی سامسائه که معمولاً به نام لانه زنبوری معروف است به تنهایی مشتمل بر ترکیبات هم‌زمان دفاع و حمله در زوایای متعددی است. کسب مهارت در سامسائه علاوه بر تکرار و تمرین مستمر، نیازمند شناخت صحیح از مکانیزم ضربات دست در سیستم گ فو است. از دیگر نکات قابل توجه دیگر در این فرم اختصاص بخشی مجزا و طولانی به تکنیک‌های دفاع شخصی است که در واقع مهارت لازم برای درگیری‌های نزدیک و رهایی از انواع قفل‌ها را به همراه آموزش می‌دهد.

خط ۵: مایانا[ویرایش]

مایانا به معنای تو و من و من و تو و تو و طبیعت مربوط به من و توست. تمرکز این خط بر توسعه قابلیت‌های ضربات پای همراهان می‌باشد. تنوع ضربات همراه با تنوع استراتژی‌ها و ترکیبات ضربات پا موجب شده تا مایانا را بتوان یکی از منحصربه فردترین فرم‌های ورزش‌های رزمی به‌شمار آورد. چنانچه آموزش همراه در این مرحله به درستی و با پرهیز از شتابزدگی انجام شود، تسلط و مهارت کاملی بر ضربات پای پیچیده و کاربردی حاصل می‌شود.

خط ۶: کوانا و وستا مایانا[ویرایش]

کوانا (خط شش) کوانا به معنای تضاد است به معنای صفوف نامناسب انسانی، ناهنجاری‌های روانی، عدم آشنایی بر پزشکی عالم کیهان و ترسان از ورود به جهان تفکرآمیز و فلسفه گرایی و از حرکات و اسرار فیزیک انسانی، عدم توجه به علوم بنیانی و ناآگاهی به اساس روانی و ترسان بر اسرار مجهول یگانی و مجبور کردن انسان به درک آشکار عالم پنهانی که این نیرو متکی بر هفت مایگاه توآ سروده دانایی است.

وستا مایانا (خط شش) وستا مایانا به معنای انهدام اختلالات بی‌معنی و نابود کردن ناهنجاری‌های مبارزه انسان در مرز آشکار و پنهان به درک اندیشه هاست.

کوانا و وستا مایانا مجموعاً با ۸۷۶۵ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل‌سازی می‌باشد.

خط ۷: وایما بتو (پنجهٔ مرگ)[ویرایش]

وایما بتو به معنی پنجه مرگ است. این معنی در گ فو توآ از هفت مایگاه نیایش به سازندگان اندیشه‌ها و دادرسی انسان‌ها به شناخت و بررسی‌های زیربناها و ایجاد انسان به بینش‌ها و دانش هاست. وایما بتو با ۳۳۰۱ تکنیک، ترکیب و عکس‌العمل‌سازی است. پنجهٔ مرگ ابراهیم میرزایی، اوج خشونت انسان و فریاد و طغیان انسان بر ستمگری‌هاست.

پس از خط ۷[ویرایش]

خط ۸: کوگوی ما (آناتوآ پیشرفته-آناتوآ سبز سابق)[ویرایش]

خط ۹: ریکیما (شمشیر)[ویرایش]

خط ۱۰: سای[ویرایش]

۱۵ مرحله[ویرایش]

طبق آیین نامه فدراسیون، گ فو توآ در کل شامل ۱۰ خط و ۱۵ مرحله می‌باشد.

[۵]

مراحل[ویرایش]

همراه تازه وارد: شال سفید

مرحله ۱: قبولی آناتوآ (خط ۱)[ویرایش]

شال سفیدِ خط سبز (شال سفید با نوار سبز در وسط طول شال به عرض ۱ سانتی‌متر.)

مرحله ۲: قبولی آتادو (خط ۲)[ویرایش]

شال سبزِ خط سفید (شال سبز با نوار سفید در وسط طول شال به عرض ۱ سانتی‌متر.)

مرحله ۳: قبولی سوتو (خط ۳)[ویرایش]

شال سبز کامل

مرحله ۴: قبولی سامسامائه (خط ۴) قسمت اول (سیر قهوه ای)[ویرایش]

شال سبزِ خط قهوه ای (شال سبز با نوار قهوه ای در وسط طول شال به عرض ۱ سانتی متر.)

مرحله ۵: قبولی سامسامائه (خط ۴) قسمت دوم[ویرایش]

شال قهوه ای کامل

مرحله ۶: قبولی مایانا (خط ۵) قسمت اول[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۱ (دان ۱)

مرحله ۷: قبولی مایانا (خط ۵) قسمت دوم[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۲ (دان ۲)

مرحله ۸: قبولی کوآنا (قسمت اول خط ۶)[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۳ (دان ۳)

مرحله ۹: قبولی وستا مایانا (قسمت دوم خط ۶)[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۴ (دان ۴)

مرحله ۱۰: قبولی وایما بتو (خط ۷)[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۵ (دان ۵)

مرحله ۱۱: قبولی کوگوی ما (خط ۸)[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۶ (دان ۶)

مرحله ۱۲: قبولی ریکیما (خط ۹)[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۷ (دان ۷)

مرحله ۱۳: قبولی سای (خط ۱۰)[ویرایش]

شال مشکی رتبه ۸ (دان ۸)

مرحله ۱۴: ارائه تز فنی[ویرایش]

ابداع و ابتکار ۳۰۰۰ تکنیک، ترکیب و عکس العمل سازی به همراه خواص موجی و دوران به دوران در قالب یک یا چند خط.

شال مشکی رتبه ۹ (دان ۹)

مرحله ۱۵: ارائه تز علمی[ویرایش]

دفاع از پایان نامه خود در حضور هیئت علمی ( استادان دانشکده انشاء تن و روان که تحت نظر کمیته تحقیق و پژوهش سبک فعالیت می کنند.)

شال مشکی رتبه ۱۰ (دان ۱۰)

نکات ویژه[ویرایش]

عرض همه شال‌ها ۹ سانتی‌متر که ۷ سانتی‌متر آن مربوط به مرحله مربوطه و ۱ سانتی‌متر آن در دو طرف به اضافه پشت آن به رنگ سرخ می‌باشد.

نوار رتبه روی شال مشکی، در پایین شال، به رنگ قرمز، به عرض ۱ سانتی متر و به صورت کلاه برعکس 《 آ 》 می‌باشد.

بستن شال سرخ فقط ویژه بنیان‌گذار توآ (پروفسور میرزایی) بوده و به منظور گرامی داشتن و سپاس از زحمات ایشان به کس دیگری اهدا نمی‌شود.

مراسم خون[ویرایش]

مراسم خون: چنین مراسمی به هیچ وجه در دانشکده تن و روان وجود نداشته و دشمنان گ فو توآ اصیل، به علت نداشتن منابع، آسمان ریسمان بافته و چنین مطالب بی‌ربط و خرافات بیهوده را به توآ اصیل نسبت دادند.

[۶]

آرم‌ها[ویرایش]

مشت واره - مَتو[ویرایش]

مشت واره گ فو توآ

  1. هلال قرمز بالای مُشت نشان دهنده فلسفه خون گ‌فو یعنی مبارزه تا آخرین قطره خون در راه آزادی انسان‌ها می‌باشد.
  2. مشت در میان دایرهٔ سیاه، نشان دهندهٔ قیام از دل تاریکی‌ها و پلیدی‌ها و همهٔ آنچه که انسان امروز از خود بیگانه کرده و در بند کشیده‌، می باشد. همچنین مشت نشانه نمی‌باشد، بلکه حالت دفاعی دارد که از شکل آن نیز مشخص است.
  3. هلال سفید زیر مشت نشان دهندهٔ نژاد سفید ایرانی است.
  4. کرهٔ جهان زیر مشت و نقشهٔ ایران در وسط کره به‌عنوان پایگاه گ فو توآ در جهان مشخص شده‌است.

این آرم روی سینه سمت چپ قرار می‌گیرد که مشت نماد حفاظت از قلبی است که تپش آن صدای فکر همراه است.

سیمرغ[ویرایش]

سیمرغ یک افسانه آریایی است و از همان دیرباز صورت افسانه‌ای بر خود گرفته و مقامی والا یافته‌است. در آیین زرتشت و آثار صوفیان ایران به حکیمی یا کامل‌ترین وجود بشری تعبیر شده‌است.

سیمرغ در فرهنگ ایرانیان نماد خرد، دانش و حکمت بوده و در آیین گ فو توآ نیز که برگرفته از فرهنگ اصیل ایران زمین می‌باشد، از تصویر این پرنده استفاده شده که بعد از گذراندن خط ۷، نماد آن بر سمت چپ پیراهن یا کت، روی سینه به جای آرم مشتواره دوخته می‌شود و آرم مشتواره به بازوی چپ انتقال می‌یابد.

اژدها یکی از موجودات افسانه‌ای در فرهنگ‌های جهان است و در اساطیر جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. اژدها ماری است افسانه‌ای و بزرگ، با دهانی فراخ و گشاد که همیشه حیوانی نیرومند و سهمگین پنداشته شده و اقوام بسیار معتقد بودند که اژدها خدای طوفان و هوای بد و سیل و دیگر بلایای آسمانی است و طوفان بر اژدها سوار شده، موجب لغزش زمین و زمین لرزه می‌شود. تقربیا همه جا اژدها با شب و تاریکی پیوسته و مربوط بوده‌است. در میان چینی‌ها اژدها نماد سال نو، قدرت، خوبی و خوشبختی و نیروهای مافوق بشری است. یکی از اصلی‌ترین مراسم سال جدید در چین، جشن و پایکوبی اژدهاست که هر ساله اجرا می‌شود. سیمای اژدها در تاریخ اساطیری ایران، در نهایت زشتی و پلشتی است. آن‌ها از نخستین یاران اهریمن می‌باشند. در داستان پهلوانی و اساطیری ایران از گرشاسپ پادشاه پیشدادی فرزند زاب، همچنین از رستم، رودابه و زال، به عنوان پهلوانان اژدها کش نام برده شده‌است.

جهان واره نماد پشت لباس در گ فو توآ نشان از سیاره تن و روان

نشان سیمرغ به انضمام ریکیما (شمشیر) بر گرفته از شاهنامه فردوسی است، شمشیر (ریکیما) در این نشان به یک تعبیر، نشانگر قدرت رزم ایرانیان است و به عنوان سمبل حراست و پاسداری از ارزشهای توآ، توسط راهدان است و اینکه شمشیر از سر سیمرغ گذشته و تا پای او امتداد یافته، نشانگر و بیانگر سر از پا نشناختن راهدان در صعود و پرواز به سوی دانایی است؛ و مهم‌تر از همه آنکه در این نشان، سیمرغ شمشیر را با منقار و چنگال گرفته و به راهدان داد تا راهدان همیشه به یاد داشته باشد که از این هنر رزم ایرانی یعنی گ فو توآ بایستی با چنگ و دندان محافظت کند در اینجا شمشیر به عنوان همان پری است که سیمرغ به زال داد ولی افسوس که سیمرغ و پرش سال‌هاست که فراموش شده‌اند و تو ای همراه بدان که: گ فو توآ راز قوی شدن به برترین نیروهاست پس قوی شو به برترین نیروها، و برترین اندیشه‌ها.

جهان تن و روان - سیاره تن و روان[ویرایش]

گردی آن نشانه زمین که دانشگاه تن و روان است و نوشته آن نیز جهت گردش کره زمین را نشان می‌دهد. شکل این نشان کاملاً شبیه اوتایمی و به همان معناست و محل آن پشت لباس است که یادآور اینست که هر همراه در درون خود باید مبارزه را آغاز کند؛ و به همین دلیل مشت را به جای نقطه انتخاب شده تا نشان دهد مبارزه باید در هر دو جهان انجام شود.

شاهین نمای ترازوی جهان تن و روان نماد اعتدال و قدرت در گ فو توآ

در مورد علت انتخاب این کلمات و شکل آرم، خود نیاز به بحث مفصل و نیاز به پیش نیازهایی است که در اینجا نمی‌گنجد. (ولی می‌توان گفت که انتخاب این کلمات نشانه اتحاد بین‌المللی گ فو توآ می‌باشد.)

همراهان گ فو توآ

همراهان توآ : به مجموعه رزمی کاران سبک رزمی گ فو توآ، همراهان توآ گفته می‌شود.

سلسله مراتب همراهی در سبک توآ

  • همراه : به شاگردان تازه‌کار و مبتدی گفته می‌شود که از شالبند سفید تا قهوه‌ای را شامل می‌شود.
  • راهدان : شالبند مشکی از رتبه ۱ تا ۴ (دان ۱ تا ۴)
  • راهبان : شالبند مشکی از رتبه ۵ تا ۷ (دان ۵ تا ۷)
  • جهانبان : شالبند مشکی رتبه ۸ و به بالا
  • راهبر : عنوان اختصاری شخص اول سبک توآ و رئیس دانشکده انشاء در تمامی دورانهاست. این عنوان تاکنون فقط برای پروفسور میرزایی بکار رفته‌است.

 مازنده برانیم که ارامنگیریم اسودگی ما عدم ماست 

ادامه مطلب


مشخصات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها